Kalas och bröllop

Idag har jag gjort två tårtor, ett till ett kalas och ett till ett bröllop.
Den första tårtan skulle ha golftema och jag gjorde en stilren tårta med golfboll samt en peg som skulle
symbolisera golfen och jag tycker det blev bra.



Den innehöll vaniljsockerkaks bottnar samt vaniljkräm på första lagret sedan färska jordgubbar och jordgubbsmousse på nästa, sedan täcktes den med vaniljkräm samt sp.

Andra tårtan var en bröllopstårta som också skulle vara stilren och enkel.



Denna tårtan innehöll först chokladbotten sedan hallonkräm på det sockerkaks botten nougatkräm
samt en sockerkaks botten överst. Sedan är den spacklad med vaniljsmörkräm
och dekor av sp. Denna tårtan är glutenfri.

Jag sätter in en bild även på rosorna som jag börjar bli riktigt haj på
om jag själv får säga så. De blir snygga och det går snabbt och jag använder inga verktyg när
jag gör dem. har massor av hjälpmedel till rosor men de snyggaste jag gör är de jag gör utan verktyg.



Imorgon skall jag ha kurs för 40 ungdomar det ska bli skoj och sedan ska jag
vara domare i deras tårt tävling.
Ha det gött
Kram Ika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0